Модуль 3. Залучення дітей і молоді

3.1 Дошкільна освіта

Зміст

 

У цьому розділі наведено рекомендації ЮНІСЕФ щодо залучення дітей різного віку до контролю над поширенням коронавірусної та інших інфекцій і запобігання зараженню ними.

 

 

1. Зосередьтеся на засвоєнні дітьми хороших поведінкових і гігієнічних практик, таких як часто мити руки та прикривати рот і ніс ліктем при кашлі та чханні.

2. Під час миття рук співайте пісню, щоб дотриматися рекомендованої тривалості процесу (20 секунд).

3. Розробіть спосіб контролю за миттям рук та продумайте винагороду за часте / своєчасне миття рук.

4. Використовуйте ляльок для того, щоб:

  • продемонструвати симптоми (чхання, кашель, лихоманку);
  • показати, що слід робити, коли боляче (болить голова, болить живіт, відчуває жар або надмірну втому)
  • продемонструвати, як утішити хвору людину (виховання співпереживання та безпечної турботи).

5. Слідкуйте, щоб діти сиділи подалі один від одного, принаймні на відстані витягнутої руки. Для цього покажіть, як «махати крилами» — для цієї вправи має бути достатньо місця, щоб не торкатися «крилами» своїх друзів.

 

Пісня про миття рук

3.2 Початкова школа

Зміст

 

1. Обов'язково вислуховуйте, чим занепокоєні діти:

  • відповідайте на всі запитання, добираючи факти і слова, які відповідають їхньому віку;
  • не перевантажуйте дітей інформацією;
  • заохочуйте дітей висловлювати свої почуття;
  • обговоріть різні можливі почуття, які в них можуть виникнути, і поясніть, що такі реакції є нормальними у нетиповій ситуації.

2. Підкресліть, що діти можуть зробити багато, щоб уберегти себе та інших:

  • дотримуватися соціального дистанціювання (стояти на відстані від друзів, уникати натовпів, не торкатися людей, якщо в цьому немає потреби тощо);
  • набувати позитивних поведінкових і гігієнічних практик (часто мити руки, прикривати ліктем рот і ніс при кашлі та чханні тощо).

3. Допоможіть дітям зрозуміти основні поняття профілактики та контролю захворювань. Використовуйте для цього вправи і відео, які демонструють способи поширення вірусів та мікробів.

Як пояснити дітям, що таке коронавірус

4. Продемонструйте, чому важливо мити руки з милом протягом 20 секунд:

  • запропонуйте учням узяти в руки невелику кількість блискіток і попросіть змити їх просто водою. Зверніть увагу учнів, скільки блискіток залишилося на руках. Потім запропонуйте змити їх із використанням мила протягом 20 секунд, щоб порівняти результати;
  • запропонуйте учням проаналізувати малюнки для виявлення поведінки з високим ризиком та надати варіанти зміни поведінки.

 

3.3 Основна і старша школа

Зміст

 

 

1. Обов’язково вислуховуйте, чим стурбовані учні, та відповідайте на всі їхні запитання.

2. Підкресліть, що учні можуть зробити багато, щоб захистити себе та інших:

  • дотримуватися практики соціального дистанціювання;
  • набувати хороших поведінкових і гігієнічних практик, таких як прикривати рот і ніс при кашлі та чханні ліктем та часто мити руки;
  • нагадайте учням, що вони можуть моделювати здорову поведінку у своїх сім’ях.

3. Заохочуйте учнів до попередження та подолання стигми:

  • обговоріть різні реакції, які в них можуть виникати. Поясніть, що такі реакції є нормальними у нетиповій ситуації;
  • заохочуйте їх висловлювати свої почуття.

4. Створіть учнівське «інформаційне агентство» для поширення інформації у сфері безпечної поведінки і здорового способу життя:

  • запропонуйте учням розробити власні оголошення про рішення державних служб і поширювати їх за допомогою плакатів, флешмобів у соцмережах тощо.

5. Включіть відповідний компонент профілактичної освіти до різних шкільних предметів:

  • основи здоров’я, біологія, захист вітчизни можуть охоплювати вивчення вірусів, передачу хвороби та важливість щеплень;
  • історія, література, географія можуть зосереджуватися на історії пандемій та розвитку політики щодо охорони здоров'я та безпеки населення;.
  • уроки медіаграмотності та інформатики навчать учнів критично осмислювати інформацію, бути ефективними комунікаторами та активними громадянами.

 

Ця інформація може врятувати життя. Коронавірус